woensdag, januari 11, 2006

De Gruwel! De Pïjn! De Schreeuw!

Ik blijf het nogal vreemd vinden van mezelf, die plotselinge, door andere blogs in gang gezette, manie voor een genre dat mij een klein jaar geleden nog als volstrekt belachelijk voorkwam. Was ik in een van mijn eerste posts op deze blog me nog vrolijk aan het maken over de belachelijke groeps- en songnamen die in het wereldje welig tieren, dan luister ik nu - ik kan het nog steeds niet echt 'met plezier' noemen, het is eerder een fascinatie - naar 'Sculptor of Flesh', 'Force the Hand of Evilution', 'Piercing Where They Might' en 'The Eerie Bliss and Torture (of Solitude)' van groepen of personen die door het artistieke leven gaan als Lurker Of Chalice, Xasthur, Leviathan, Corrupted en Orthrelm. En het vreemde is: ik wil meer!

6 Comments:

Blogger bas said...

orthrelm valt er qua genre wel behoorlijk buiten hoor, da's absoluut geen blackmetal.

7:38 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

weet ik ook wel maar vind het zo'n lekkere naam :-)

7:49 p.m.  
Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Wrest is behalve de koning van het strak met plectrum over de snaren schieten ook meester van de goede titels: 'Give War A Chance', 'Pondering the Wealth of the Stars' en vooral 'Liar of Nazareth'. :)

9:44 p.m.  
Blogger bas said...

wrest is vooral goed in het verzinnen van prachtige melodieën - de man is veel gevoeliger dan zijn corpsepaint doet vermoeden. verder is het ook opvallend hoe hij geluidstechnisch zelfs lofi-dingen vol en goed kan laten klinken. verbazingwekkend.

11:11 p.m.  
Blogger Martijn said...

Zijn wel meer bands goed in namen verzinnen. sunn0)))'s 'A Shaving of the Horn that Speared You' blijft een hoogtepunt. Maar wat te denken van Thralldom: 'Anticipation of an Obituary', 'Sin Is Necessary (As Is Air)'. Darkthrone: 'Information Wants to Be Syndicated', 'Straightening Sharks in Heaven' (geen idee wat dat betekent, maar het klinkt cool).

11:16 a.m.  
Blogger niemsz said...

Ik wist niet dat het zwartmetalen genre zo floreerde. Voor mij geldt Darktrone nog altijd als het ijkpunt Die jongens komen echt in de zwarte kern.

8:52 p.m.  

Een reactie posten

<< Home