donderdag, december 08, 2005

Overigens...

... is de nieuwe kat die ik sinds een paar maanden in huis heb, Ivy, wel een dier dat blijkbaar beter dan mijn andere poes begrijpt waar het hem in huize Romain om te doen is. Vorige maand heeft ze bijna helemaal doorgebracht ofwel naast mijn draaitafels ofwel op mijn rechterluidspreker. En sinds een paar dagen slaapt ze overwegend op mijn platenbakken. Slim dier. Met wel het nadeel dat ze af en toe, als ze weer eens te gulzig met haar kattebrokken is omgesprongen, mijn platen onderkotst, zodat ik vandaag een halve platenbak moest gaan schoonmaken en zelfs een 12-inch de waterbehandeling moest laten ondergaan wegens besmeurd met haarballen en braaksel. Hetgeen nog maar eens aantoont dat dieren en mensen niet zo heel veel van elkaar verschillen, in die zin dat het ook met hen niet altijd luim en plezier geblazen is.