vrijdag, december 02, 2005

Bedankt Mathias

'Lepratjeef' is mijn favoriete nieuwe woord van de week. Voor de Nederlanders onder ons: het betreft hier Pater Damiaan. Een 'tsjeef' is een Vlaams scheldwoord voor christenhond.

Lachen ook wel dat de VRT berichtte dat er in het buitenland maar weinig ruchtbaarheid gegeven werd aan onze Grootste Belg verkiezing. As if. Hadden ze Leopold II maar moeten kronen tot Grootste Belg. Of de in alle niet-bruine cafés van Antwerpen gevierde komiek Philippe L'Hiver.

6 Comments:

Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Waar eindigde Merckx eigenlijk?

10:00 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

derde dacht ik

10:22 p.m.  
Blogger Stevie Nixed said...

Ja, derde. WTF, man. Pater Damiaan. Het is waarschijnlijk omdat ik niet bepaald een groot fan ben ban PD noch van de verdediger, dat ik dit resultaat ECHT niet verwachtte.

11:52 a.m.  
Blogger Ludo said...

ja dat was weer erg zielepieterig.
Nog buiten het feit dat de kop was "buurlanden niet geinteresserd" (ofzoiets)
en in het stukje stond: in Nederland was er wel wat aandacht.. (kleine berichten)
Is dat niet genoeg? :)

Was het namelijk ook niet zo dat dit enkel de Vlaamse verkiezing was? Dat is ook vrij pijnlijk.

Maar goed liever Pater Damiaan dan Pim.

Overigens, ik snap zowel bij NL als Belgie niet dat ze niet voor een van die geweldige schilders kozen.

12:19 p.m.  
Blogger Martijn said...

Zou toch voor Mercator gegaan zijn. Honderden miljoenen maken dagelijks gebruik van zijn vinding. Bijvoorbeeld om naar concerten te gaan.

3:29 p.m.  
Blogger Mathias Vermeulen said...

geen dank :)

10:33 a.m.  

Een reactie posten

<< Home