maandag, november 07, 2005

Verticaal klasseren aub

De cover van Electrelane van Leonard Cohens 'The Partisan'. OK, nu is het origineel één van mijn lievelingsnummers en dan kan je als meidenpunkband maar weinig goed doen. Maar dit is toch wel één van de slechtste Cohen-covers ooit.

De rest van de elpee Axes is trouwens ook maar weinig opzienbarend, zij het zeker niet slecht. Beetje jazz, beetje Neu!, beetje folk, beetje zus, beetje zo. Niettemin vraag ik me na beluistering af waaraan de dames hun Wire-cover van enkele maanden geleden hebben verdiend.

Ik ben die Neu!-tributes op Too Pure nu echt wel een beetje beu trouwens, moet ik zeggen. Was één Stereolab al niet genoeg? Toch maar een foto omdat ze er ondanks hun semi-stoere gezichtjes bijna even schattig als een indie-versie The Bangles uit zien. Dat dan weer wel.

1 Comments:

Blogger Marian said...

Een vraagje is het echt een nummer van Leonard Cohen. Ik dacht dat het door iemand anders geschreven was?

3:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home