vrijdag, november 11, 2005

Petrol

Gisteren nog eens onze geliefde bunker op het Zuid. Onze Lubacov draaide weer schitterende muziekjes maar het publiek in Petrol vertikte het zoals gewoonlijk om ook maar één danspasje te zetten dat niet vierkwartsmaatgemotiveerd is. En tout cas, daarna was het de beurt aan Dorfmeister (hij van Kruder en Tosca) die samen met Earl Zinger (zowat de enige mc die ik kan verdragen, mc's zijn normaal gezien, buiten in reggaemiddens, volgens mij volstrekt onnodig: ze tonen gewoon aan dat de platen die je draait niet goed genoeg zijn) de gemoederen kwam ophitsen. Zelden heb ik een goede dj zulke slechte platen weten opleggen. Je hoort namelijk dat de man echt wel kan dj'en. Hij ging voor de perfecte opbouw, langzaam, zonder zich echt aan het publiek te storen. Maar van het moment dat hij de 4/4's erin smeet durfde hij platen op te leggen waar ik niet één maar meerdere blokjes voor omloop. Soms leek het wel alsof ik door een vreemde speling van het lot in La Rocca terechtgekomen was. Onvermijdelijk kwam hij dan ook in vet geluid- en technowateren terecht. En als er nu één ding is dat ik Richard Dorfmeister niet wil horen draaien, dan is het toch wel vet geluid. En toen hij die afgrijselijke plaat met de 'Apache'-sample erop smeet was het dan ook tijd om naar huis terug te keren. Volgende Petrol-afspraak: The Kills.