maandag, november 21, 2005

Jaarlijsten (zucht)

Zelden zo weinig zin gehad om een jaarlijst samen te stellen. Voor KM moet ik een lijstje van vijf platen van éénzelfde sectie inleveren, maar ik luister al een tijdje niet meer op die manier muziek. Interesseert het mij of DFA 1979 nu loud, twang, rock of beats is. In elk geval zijn er in geen enkel afgebakend gebied dit jaar 5 magistrale platen uitgekomen. Hetgeen het voor de lijstjesmaker in mijzelve uitermate moeilijk maakt.

Een lijstje zou kunnen zijn:
  1. Lindstrøm & Prins Thomas - Lindstrøm & Prins Thomas
  2. Islaja - Palaa Aurinkoon
  3. DFA 1979 - You're a Woman, I'm a Machine
  4. dEUS - Pocket Revolution
  5. Franz Ferdinand - You Could Have It So Much Better
  6. Earth - Hex
  7. Animal Collective - Feels
  8. Adult - D.UM.E.
En dat is dus alles waar ik momenteel, voor de vuist weg dus, op kom van platen die mij het leven aangenaan hebben gemaakt afgelopen jaar. Misschien is dat wel het geval omdat 2005 het jaar was waarin ik meer muziek uit het verleden heb beluisterd dan dan ik de waan van de dag gevolgd heb. Een groep als Can is dit jaar belangrijker voor mij geweest dan eender welke plaat die in 2005 is uitgekomen.

1 Comments:

Blogger Mathias Vermeulen said...

Wie zei daar in januari iets over LCD Soundsystem ;) ?

1:55 a.m.  

Een reactie posten

<< Home