zondag, november 27, 2005

Dit kan toch niet?!?

Volgens een eerste rondvraag in mijn hoofd (dus nog niet definitief maar bijna wel, enfin, feitelijk bijna zeker dus) zijn dit (voor KindaMuzik) mijn zeven favoriete platen van dit jaar:
  1. DFA 1979 - You're a Woman, I'm a Machine
  2. Franz Ferdinand - You Could Have It So Much Better
  3. Earth - Hex, or Printing in the Infernal Method
  4. dEUS - Pocket Revolution
  5. Islaja - Palaa Aurinkoon
  6. Sufjan Stevens - Illinois
  7. Who Made Who - Who Made Who
Jullie begrijpen dat ik even heel hard geschrokken ben dat hier geen enkele dansplaat in staat. Maar (er is altijd een maar) langs de andere kant heb ik hier al wel uit mijn platenbak zeker 30 12-inches geselecteerd voor mijn vinyl eindejaarslijst. Dus wel heel veel goeie dansmuziek dit jaar (héél héél veel zelfs, vind ik) maar niet op cd. Enfin, zo lijkt het, want feitelijk ben ik dit jaar amper lijstjesgezind. Maar één van de dagen komt er in elk geval nog wel een vinyl-lijst.

6 Comments:

Blogger Mathias Vermeulen said...

I know the feeling, bij mij staat er ook geen echt 'dance' album in. Maar dan vooral omdat ik in dat gebied sowieso eerder song-gericht dan plaat-gericht ben.

Desalniettemin zijn er qua cd's toch mooi werk uitgekomen van (even uit het hoofd)
Chelonis R. Jones
Alex Smoke
Booka Shade
Norken
Lawrence
Calibre
Ellen Allien
DJ Koze
misc.
Jackson & His Computer Band
Andreas Heiszenberger
Ferenc
DJ T
Vitalic
Maetric

.. waar je toch ook een mooi lijstje mee kan maken.

5:56 p.m.  
Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Die van Ellen Allien is zzzoooo saai. :(
Vitalic, Alex Smoke en Ferenc overgewaardeerd.

De Jeugd, The Orb, Daft Punk, Miss Djax, Koze/Adolf Noise, Matias Aguayo, allemaal top. Hawtin is natuurlijk buiten categorie.

Desondanks gaat het toch meer om de losse tracks, compilaties en mixcds. Als ik een lijst zou maken, en dat gaat niet gebeuren, zou die makkelijk uit 10 mixcds kunnen bestaan.

Franz fucking Ferdinand...waar gaat het heen met de wereld?

8:10 p.m.  
Blogger bas said...

ehm, vorige post, prins thomas en lindstreum of zoiets? plaat van het jaar?

8:43 p.m.  
Blogger Mathias Vermeulen said...

I beg to differ. Vitalic is misschien een beetje overgewaardeerd, maar Alex Smoke en zeker Ferenc toch niet. Van Ellen Allien onthoud ik eigenlijk alleen dat 'Your Body is My Body' hier nog geregeld opstaat.

Verder veel saaie drab van The Orb, Daft Punk, Koze/Adolf Noise, en zeker Matias Aguayo.

En het gaat natuurlijk eigenlijk alleen maar om Transitions, Kreucht & Fleucht, Today, Nightdrive, en Total6 ;).

9:25 p.m.  
Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Ik EIS gewoon Kelley Polar in die lijst!! Vergeet die Sufkees en al dat indiegeneuzel. Kom Vincent, don't turn to the dark side. :)

9:09 p.m.  
Blogger Stevie Nixed said...

kelley is heel leuk maar wat ik ervan hoorde leek me te... bestudeerd. Niet organisch genoeg.

9:43 a.m.  

Een reactie posten

<< Home