zondag, augustus 07, 2005

The Village


Zonet The Village gezien. Schitterende film! Ontzettend goed gevonden en echt tot op het einde spannend. Ik hield echt he-le-maal niet van The Sixth Sense (Haley Joel Osmond, aargh!) en Unbreakable. Bij die twee was de ontknoping na de opgebouwde spanning telkens zó teleurstellend dat ik had besloten om M. Night Shyamalan maar bij de te mijden regisseurs te klasseren. Maar deze film bevat niet alleen schitterend acteerwerk (ik was blij om William Hurt nog eens in een goede film te zien, dat was echt veel te lang geleden; Sigourney Weaver, die waarschijnlijk nog sexy is als ze 65 is, was ook in vorm; en Bryce Dallas Howard is echt een ontdekking, ik hoop dat ze kan bevestigen) maar is ook nog eens mooi gefilmd. De intrige is bovendien echt wel spitsvondig. En ik heb nog eens een keer op het puntje van mijn sofa gezeten (als Howard in het bos door Adrien Brody gestalkt werd kreeg ik echt de onvervalste creepers). Dat laatste moet wel geleden zijn van toen ik nog een kleine opdonder was. De meeste critici vonden hem blijkbaar maar niks maar ik vind het echt een aanrader.

1 Comments:

Blogger Mathias Vermeulen said...

De intrige is bovendien echt wel spitsvondig.

Alle komaan vinne, zowel ik als mijn toenmalige vriendin hadden na precies een half uur door hoe de vork in de steel zou zitten. We hebben ons voor de rest dan ook stierlijk verveeld.

Nu ik toch over films bezig ben: heb gisteren The Game van David Fincher gezien op televisie. Dat was pas spitsvondig! Was iedere keer weer verrast door de plotwending. Dát was pas spitsvondig ;).

3:30 p.m.  

Een reactie posten

<< Home