woensdag, augustus 03, 2005

Verdomme! ALAAAAAARM!!!

I threw it all away / Like a record you don't play.

Dat openingsnummer van de nieuwe dEUS man! Ik ga hier bijna dood. Zo goed! Bij Stevie was het: "The new dEUS is growing on me." Bij mij is het er ineens op. Ik ben, ondanks dat ik ook van't stad ben, nooit zo'n grote dEUS-fan geweest maar op basis van 'Nothing Really Ends' verwachte ik van deze plaat héél veel en daar lijkt aan tegemoet gekomen. dEUS lijkt nu ook voor de eerste keer Tom Barmans groep ipv een conflictzone waar meerdere mensen vechten om de creatieve controle en waar af en toe een briljant nummer uit voortkwam. Barman zei in Zomergasten dat deze plaat echt een strijd was geweest maar het lijkt erop dat het meer dan de moeite waard geweest is. Ik ben verliefd denk ik.

She walked into my life / The ridiculous and sublime.

5 Comments:

Blogger Stevie Nixed said...

Yeehaa!

7:26 p.m.  
Blogger Guuzbourg said...

Yeehaa indeed. Op de Subs plannen we een triorecensie van deze plaat, wellicht dat jij een bijdrage kunt leveren?

In navolging van Ludo (enkele posts hierboven): in hoeverre is de Zomerhastenaflevering van invloed op je oordeel?

5:41 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

voor een bijdrage: laat maar weten!

over mijn hysterie/enthousiasme:

ik vond dEUS feitelijk pas goed vanaf 'nothing really ends', op een paar uitzonderlijke singles na. ik heb dan ook niks van hen in huis. deze plaat kan ik na twee dagen al meezingen. dat zou je toch iets moeten zeggen :-)

6:27 p.m.  
Blogger Mathias Vermeulen said...

Ik versta de aanhoudende lof voor 'Nothing Really Ends' echt niet hoor. Wat is nu zo speciaal aan dat nummer?

Verder is 'The Ideal Crash' nog altijd dé plaat van 1997. Ben benieuwd naar deze...

6:51 p.m.  
Blogger Stevie Nixed said...

Best dEUS lied ooit (of op zijn minst beste b-kant): I suffer rock. Als je wat b-kantjes wil, laat maar weten, ik heb er (niet) genoeg.

1:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home