maandag, augustus 22, 2005

Secret Rhythms

Aangezien mijn cd-collectie in principe oneindig is - in die zin dat ik gemakkelijk de helft van wat ik heb staan nog niet beluisterd heb - komt er af en toe nog wel eens een absolute parel naar boven. In verband met het Can-artikel dat ik voor KM aan het schrijven ben besloot ik deze maar eens uit de kast te nemen. En Secret Rhythms van Burnt Friedman en Jaki Liebezeit is echt een zalige plaat. Het meest doet ze me nog denken aan een langgerekte instrumentale versie van 'Ghosts' van Japan. Een A-ha-Erlebnis zoals je ze zelden tegenkomt.

4 Comments:

Blogger Guuzbourg said...

sounds interesting. gmailen?

8:30 p.m.  
Blogger willem said...

Vorig jaar speelden Friedman en Liebezeit op )toon) in Haarlem. Helaas moest ik een trein halen waardoor ik alleen het eerste nummer heb meegemaakt: Liebezeit strak als een spartaanse machine. Fenomenaal. NuCult-Theo kan e.e.a. beamen.
Fraaie avond trouwens, toen. Op de 'krautbill' stonden verder Hans-Joachim Roedelius (superb) en een duo-optreden van Michael Rother met Moebius (die een beetje tegen vielen).

10:27 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

heb jij geen slsk? zou makkelijker zijn.

11:30 p.m.  
Blogger Guuzbourg said...

slsk'en is niet voor mij.

2:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home