maandag, augustus 01, 2005

Right! Righter! Most Right!

Kwam dit nog tegen op Sporenburg (dat overigens langzamerhand aan het uitgroeien is tot één van de ultieme bronnen van goede smaak, enfin mijn smaak dan toch): Dat Zhang Ziyi standaard meespeelt (kan iemand anders zo mooi gepijnigd tragedies overleven?) mag ook een voordeel heten.

Nagel ín de kop. Zelden zo'n schoonheid gezien die zo er zo triest kan uitzien en tegelijk toch zo onwerelds mooi blijft. Zoals ik al zei: ze lijkt op iemand die ik ken [een blank meisje maar met exact dezelfde gezichtsstructuur en -bewegingen; valt me op dat de mooiste meisjes/vrouwen een volledige andere manier van gelaatsbewegingen hebben dan gewone schoonheden; langs de andere kant moet ik gewoon toegeven dat ik Chinese en Japanse meisjes gewoon veel mooier vind dan blanke of zwarte vrouwen; daarom ook dat ik Kate Moss zo onwerelds vind, ze lijkt wel een beetje Oosters] en dat maakt het alleen maar mooier (of pijnlijker, maar dat zijn twee zijden van dezelfde munt natuurlijk) als het op identificatie aankomt. Ging dus naar de videotheek maar de losers hadden Hero niet op dvd. Moet ook dringend In the Mood for Love en Ashes of Time tot mij nemen. Zal daarvoor de stad inmoeten denk ik. Het eeuwige nadeel van voorsteden natuurlijk.

De kentering wat betreft cinema is voor mij persoonlijk gekomen toen ik The House of the Flying Daggers zag. Daarvoor had ik, net als Omar, een filmloze periode achter de rug. Op het filmfestival van Gent kreeg ik er opeens vijf op één dag te verwerken en dat viel allerminst tegen (Code 46 (wat is dat toch met China en het nummer 46?) en The House... op één dag gezien, mijn filmjaar was toen al goed, moet ik zeggen). Ik kan nu nog amper zonder één film per avond. En als dat sublieme ervaringen als Old Boy of 2046 oplevert, dan kan ik daar alleen maar blij om zijn. Volgende halte: mijn Antonioni-achterstand wat inhalen. The Passenger en Il Deserto Rosso als eerste dus en dan Eclisse nog eens herkijken, alleen al om de duivelse schoonheid van Alain Delon nog eens te kunnen zien. En daarna (maar dan spreken we waarschijnlijk volgend jaar) wil ik al de Resnais-films nog eens terugzien. L'Année Dernière à Marienbad en Providence moeten toch gewoon nog veel mooier zijn op dvd.

6 Comments:

Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

2046 = het jaar dat Hong Kong definitief overgaat in China asikmenietvergis.

Dank voor uw sympathieke woorden. Ik zal kijken of ik binnenkort weer eens wat lelijks kan bespreken, maar dat zal dan wel een wedstrijd van Ajax worden.

11:29 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

ach, volgende week zal ik me misschien weer wel ergeren aan een 'punctum te veel', maar het is nog altijd het beste bewijs dat je het niet per se eens moet zijn om elkaar te appreciëren. :-)

12:26 a.m.  
Blogger Mathias Vermeulen said...

Kwam dit nog tegen op Sporenburg (dat overigens langzamerhand aan het uitgroeien is tot één van de ultieme bronnen van goede smaak, enfin mijn smaak dan toch)

Ach, dat komt gewoon omdat hij mijn mails zo goed leest :p ;). Misschien moeten we maar eens een gezamenlijk blog opstarten - alleen muziekgerelateerd. Wordt direct interessant..

langs de andere kant moet ik gewoon toegeven dat ik Chinese en Japanse meisjes gewoon veel mooier vind dan blanke of zwarte vrouwen; daarom ook dat ik Kate Moss zo onwerelds vind, ze lijkt wel een beetje Oosters

1. ben (toegegeven, maar 1 maand) in China geweest en de vrouwelijke Chinese bevolking (voor zover die op straat te bespeuren was) mag er niet echt wezen. de call-girls waarvoor in de International Herald Tribune geadverteerd werd en die in de lobby van het hotel rondzworven, waren dan weer a-dem-be-ne-mend.

2. toch zweer ik bij zwart. geen twijfel mogelijk.

3. kate moss? een kruising tussen een chinees en een junkie? nee dank u. maar ik heb hier een fotoboek van mario testino liggen waar een paar enorm mooie foto's (waaronder een foto waarin ze duidelijk zwaar onder invloed op de wc zit - you'll like that :) )van haar in staan. zal ze eens kopieëren ;).

7:17 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

waaronder een foto waarin ze duidelijk zwaar onder invloed op de wc zit - you'll like that

nu ga je te ver mathias! :-) godinnen als kate moss kakken toch helemaal niet? :-)

8:05 p.m.  
Blogger Mathias Vermeulen said...

nou, ze zit met haar broek op haar enkels, en ondertussen keuvelt ze met naomi campbell. wat ze precies doet moet ik nog eens nachecken.

8:35 p.m.  
Blogger Martijn said...

godinnen als kate moss kakken toch helemaal niet? :-)

Lijkt me ook, want daarvoor moet je toch echt eten en bovendien constipeert heroïne heel erg ;).

Hou helemaal niet van Aziatische vrouw, want mijn genetische hardware zegt: "Mooie vrouw heeft substantiële, mooi rechte neus." Gezien de omvang van mijn eigen reukapparaat kan dat ook een verkapte vorm van narcisme zijn.

11:25 a.m.  

Een reactie posten

<< Home