zaterdag, augustus 27, 2005

Ontspannende Lectuur

Vreemd dat geesten soms heel synchroon lopen. Mathias heeft het over het feit dat hij elke week de Flair leest. Ik was deze week ook al van plan om mij eens te wagen aan een bekentenis over mijn extra-interessant leesgedrag, maar hij was me voor, the cheeky young fellow. De intellectuele en muzikale boog kan immers niet altijd gespannen staan.
Bij deze moet ik bekennen dat ik bijna wekelijks volgende blaadjes raadpleeg op zoek naar details over het leven en de interesses van de mensen die nu eens niet geïnteresseerd zijn in de nieuwste Carl Craig of Mathew Jonson, dwz 99% van de bevolking van Nederland, België en veronderstel ik, de meeste andere landen:

Gala (de Franse Dag Allemaal)
Point de Vue (Frans royalty magazine dat heimwee heeft naar het Ancien Régime)
Flair
Libelle
Dag Allemaal
Story
Zondagsnieuws (nl)
De Nieuwe Revue (lees ik bij Lubacov thuis op het wc)
Humo (lees ik bij moeder thuis op het wc)
Glossy (nl)
Feeling
Marie Claire (liefst de Waalse of Franse versie)
Vanity Fair (de lifestyles of the rich and famous Americans toegelicht)
Cosmopolitan
Hello (de Engelse Dag Allemaal)
Newsweek en Time (beide gaan door voor serieuze Amerikaanse bladen maar ik weet wel beter)
Weekend Knack
Zondagsnieuws (het blaadje dat je bij de bakker mag meenemen)

P-Magazine durf ik dan nog wel eens even snel diagonaal lezen (voor de interessante interviews uiteraard) in de Match als ik mijn boodschappen ga doen, alwaar ik ook ineens de kans grijp om de maandelijkse horoscoop in de Para Astro te raadplegen, die mij keer op keer belooft dat er betere tijden op komst zijn. De Vogue heb ik al een tijdje niet meer gelezen maar is ook steeds een genot.

Voor de rest ben ik natuurlijk een mega-coole motherfucker die The Wire van voren naar achteren en van achteren naar voren uitleest.