woensdag, juli 27, 2005

Enkele slotbemerkingen bij 10 Days Off 2005

Na twee dagen slapen enige conclusies:
  1. Ontzettend veel goede live-acts gezien (Lopazz, Mathew Jonson, Spiritcatcher, MIA, The Bug, Mu, Who Made Who, The Neon Judgement, Whitey, Henrik Schwarz). In dezelfde optiek komen ook rock en dance steeds dichter bij elkaar.
  2. Techno is weer helemaal terug, alle geluk wel niet in de eind jaren '90-vorm, wel in een soort vet geluid-remix.
  3. De DJ Top 5: Andrew Weatherall, Gilles Peterson, Hell, Naughty en Dominik Eulberg.
  4. Mathew Jonson bevestigt.
  5. Te veel vet geluid gehoord. Niemand durft nog iets anders op te leggen, lijkt het wel. Hetgeen een standardisering in de hand werkt en mij het einde van het Vet Geluid as we know it doet vermoeden. Geen nood overigens: er komt weer wel iets anders.
  6. Vielen tegen: Black Strobe, Captain Comatose, Jaga Jazzist.
  7. Ik denk dat ik volgend jaar maar eens op vakantie ga tijdens de 10 Days 2006.
  8. Plaat van de 10 Days Off 2005: Soulwax - Another Excuse (DFA Remix).

10 Comments:

Blogger Storm said...

Ik zag tot mijn verbazing dat Battles ook optrad bij 5DO, ben je daar ook geweest?

3:08 p.m.  
Blogger Storm said...

Ik zag tot mijn verbazing dat Battles ook optrad bij 5DO, ben je daar ook geweest?

3:08 p.m.  
Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Ik snap niet dat je het volgehouden hebt! Respect. :)

Maak je geen zorgen over Vet Geluid overdosis. De uitweg is Border Community. Ik sfeer het je. ;)

3:31 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

als border community de uitgang is dan ben ik alvast mee :-)

@storm: battles was niet echt mijn ding; zeker niet slecht maar sprong er niet echt uit. was het eerlijk gezegd al vergeten dat ik ze gezien had :-)

4:18 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

ik denk overigens dat dat wel waar is wat je zegt over Hell. Hell heeft altijd dat Front 242-sfeertje bij als hij naar België komt, draait altijd nogal hard. Tiefschwarz draait veel meer feest. Maar maandag was hij gewoon beter. dat moest zelfs mijn vriend andreas toegeven, die een tiefschwarz-fanaat is.

4:59 p.m.  
Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Nou ik denk ook dat het in Amsterdam zo'n magische nacht was waar alles samenkwam en waar Tiefschwarz tot grote hoogte werden gedreven. Het was vele malen beter/wilder/vreemder dan de eerste keer dat ik ze had gezien. Echt een van de betere DJ-sets die ik ooit heb gehoord.

5:43 p.m.  
Blogger Mathias Vermeulen said...

als border community de uitgang is dan ben ik alvast mee :-)

Ik ben er al ;)! Ik zoek me al een jaar gek achter neo-trance en de zoektocht wordt steeds makkelijker... Het debuutalbum van Nathan Fake (uit in ehm oktober dacht ik) wordt met wat geluk de blauwdruk van een nieuwe generatie.

Bpitch en Border community zijn trouwens de beste vriendjes (ze organiseren bijvoorbeeld samen een groot feest op popkomm de 17e september) en mfa is nieuw getekend op het bpitch-roster, dat valt dus allemaal mooi in elkaar!

Verder is de nieuwste bordercommunity release weer een nummer dat me constant in extase brengt (staat ook op die solid sounds verzamelaar die ik besproken heb):

Extrawelt - Soopertrack.

Check it beste vrienden! En laat de term vet geluid een stille dood sterven!

6:56 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

En laat de term vet geluid een stille dood sterven!

Amen to that :-)

8:10 p.m.  
Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Als je maar niet vergeet dat je een neo-trance revival aan het beginnen bent. ;)

Die MFA op Bpitch is trouwens verbazingwekkend ravey 91 stijl. Snufje antieke Warp.

9:37 p.m.  
Blogger Mathias Vermeulen said...

Revival, revival... I plead not guilty ;).

7:27 p.m.  

Een reactie posten

<< Home