zondag, mei 29, 2005

Common - Be

Was voorganger Electric Circus, nog een vuistslag van een plaat, zo eentje waar je na beluistering even van moest bekomen, dan is Be voor mij toch iets moeilijker te verhapstukken. Ligt het gewoon aan de absurd hoge kwaliteit van Electric Circus (schrap dat laatste nummer met Erykah en je hebt één van de beste hiphopplaten ooit) of is Be een zogenaamde groeiplaat? Je gaat mij allerminst horen zeggen dat het een slechte plaat is, ze luistert lekker weg, maar ik vind ze nogal braafjes. Na één beluistering blijft er in elk geval geen enkel nummer hangen, hoewel de muziek van Kanye West zeker niet slecht is (that would be the day, nietwaar). En desondanks begint in mijn hoofd toch dat dodelijke zinnetje zijn rondjes te draaien: "Niet slecht, maar toch wat teleurstellend." Enfin, op basis van de voorganger ga ik deze plaat nog een paar kansen geven maar met de laatste Roots Manuva en het grensverleggende spul van Sa-Ra Creative Partners in het achterhoofd had ik hier iets avontuurlijkere beats verwacht.

[daarom nog snel maar even Electric Circus opgezet. blijft machtige en vooral krachtige plaat]

1 Comments:

Blogger Mathias Vermeulen said...

Straks eens de recensie schrijven.
Ik vind het in ieder geval een heel sterke plaat. Terug naar de tijden van 'Resurrection' en 'One DAy...', zoveel is duidelijk.

1:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home