donderdag, april 07, 2005

6 maanden en meer

Ook ik ben nu al ondertussen meer dan zes maanden uit mijn edele nek aan het lullen op mijn blog. En afgezien van af en toe een kleine inzinking wegens te veel werk op andere fronten, blijf ik hem (of is het een haar, zou ik mooi vinden, zo van: dear blog) toch goed onderhouden. Het verbaast me ook hoe breed het ding ook is geworden. Was ik in het begin vooral met muziek en literatuur bezig, dan kan nu feitelijk zowat alles, zelfs een persoonlijk dagboek behoort (met mate, ik ben niet altijd even bekentenisgericht) tot de geplogenheden.

Ik moet Omar trouwens gelijk geven. Net omdat er op een blog zoveel kan is de blogosfeer vaak veel interessanter en pikt hij sneller de dingen die er toe doen op dan de gewone dagdagelijkse journalistiek. Die beweegt zich immers teveel op reeds gebaande - en vaak ook platgetreden - paden. Voor een blogger is een kleine inspiratie al genoeg voor een post. Uitwerken, verdiepen en zelfs terugnemen kan daarna nog. Terwijl in journalistiek hetgeen er staat, vaak ook blijft staan, het is niet meer voor reflectie (in de zin van: verder gaan) vatbaar.

Ook hier alleen maar voordelen.