maandag, februari 21, 2005

In het graan nog wel...

Kan er iemand mij uitleggen wat er zo fantastisch, baanbrekend, wereldschokkend, klassiek of grensverleggend is aan The Catcher in the Rye? Alle suggesties zijn welkom want ik heb het zelfs niet kunnen uitlezen, zo saai vond ik het. En dan is het nog wel één van de kortste boekjes die ik ooit ter hand heb genomen. Eén ding moet ik Salinger wel nageven: één boek schrijven, stinkend rijk worden en dan voor de rest van je leven op je lauweren én een enorme berg geld die steeds maar aangroeit gaan rusten, dat is echt wel lef hebben. Maar het zou wel helpen mocht ik weten waarom iedereen dat boek(je) zo fantastisch, wereldschokkend,....

7 Comments:

Blogger Manic Inventor said...

god! moet ik dat boek echt opnieuw gaan lezen? ik vond het de eerste keer al zo vervelend ;-)

2:05 a.m.  
Blogger Manic Inventor said...

Shit! Waarom moest juist jij daar nu weer op antwoorden. Iemand die het zo mooi kan verwoorden moet ik natuurlijk wel gelijk geven (ik heb namelijk drie zwakheden: muziek, vrouwen en mensen die mooi kunnen schrijven). Ik ga het nu (en ik bedoel nu!) lezen. Het vervolg lees je wel op mijn blog. Grrrr... :-)

3:06 a.m.  
Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Ik zit als het ware "op het hek" wat betreft CitR. Heb indertijd met heel veel plezier gelezen, het is vooral een heel erg grappig boek, maar heel veel is er niet blijven hangen vrees ik. Helaas ook niet de laatste blz. (een vervelende tik van mij is dat ik die bijna altijd vergeet omdat ik al teveel zit te denken aan het volgende boek wat ik ga lezen. ;)

Sowieso een beetje het probleem met Sallinger, Franny & Zoey is ook een waas.

9:02 a.m.  
Blogger Stevie Nixed said...

dat boek is *kut*. misschien was ik (TOEN!) te gelukkig en was ik net te oud om het te lezen. misschien nu eens opnieuw doen? ik vond er niets aan.

BTW Hunter S Thompson: RIP.

1:13 p.m.  
Blogger Martijn said...

Ook mij kon het niet echt boeien, gelukkig is het een easy read. Het probleem met het boek is dat Holden Caulfield een pathetische mekkeraar is, zonder enig zelfinzicht.

4:18 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

mmmm gerard, nu begin ik toch weer te twijfelen :-)

4:20 p.m.  
Blogger bas said...

heb het ding nooit gelezen, maar nu kan ik natuurlijk niet meer achterblijven ;-)

11:58 p.m.  

Een reactie posten

<< Home