donderdag, februari 03, 2005

Enfin Barthes

Ik had hem al een paar jaar in de kast staan. Nu ben ik er onder zware peer pressure (het is te zeggen: ik wou ook wel eens meepraten met Omar en Stevie, de twee enige mensen die ik ken die het woord punctum constant gebruiken, dus dat moet er iets mee te maken hebben, denk ik dan) maar eens in de Mythologies begonnen. Het lijkt me voorlopig zeer aangenaam lezen. Ook leuk: korte hoofdstukjes. En dus é-norm geschikt voor een oppervlakkig en ongeduldig mens als mezelf. Andere tips zijn uiteraard steeds welkom. Eerst Barthes, daarna Deleuze. Car enfin il faut commencer quelque part, n'est-ce pas?

2 Comments:

Blogger Stevie Nixed said...

Momenteel zit ik weer in mijn semi-trash period, maar ik kan nog met VOLLE overtuiging Camera Lucida - waarin punctum en studium aan bod komen - en Lovers Discourse aanbevelen. Ongelofelijk mooi. De man had ook een fascinatie met Japan, iets dat ik perfect kan begrijpen al is het voor mij eerder een extreme haat-liefde verhouding.

9:32 a.m.  
Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Wat Stevie zegt, Camera Lucida dan Lover's Discourse dan Plezier van de Tekst, dan Keizerreik van de Tekens, dan Barthes door Barthes. Je bent nog wel even bezig. ;)

Maar Mythologies is een goeie ingang hoor.

1:39 p.m.  

Een reactie posten

<< Home