zondag, februari 13, 2005

Da Vinci Code

Nu verwacht ik niet van een bestseller dat hij even goed geschreven is als pakweg de laatste Ballard en evenmin misgun ik Dan Brown de bergen cash die hij met dit vod heeft verdiend (en nog zal verdienen), maar The Da Vinci Code is zonder twijfel het slechtst geschreven boek dat mij heeft bereikt sinds... ja wanneer eigenlijk. Waar geboren schrijvers een halve alinea nodig hebben om informatie in een verhaal te verwerken, gebruikt hij een heel fuckin' hoofdstuk! Zijn personages, voornamelijk de hoofdpersonages dan, zijn zonder onderscheid van boordkarton, de intrige hangt met haken en ogen aan elkaar en het verhaal is voorspelbaarder dan een aflevering van FC De Kampioenen. Ok, ik ben dan wel sinds mijn 18e levensjaar zeer geïnteresseerd in de Gnosis en andere vroeg-christelijke geloofsinhouden en dusdoende was de inhoud van het boek voor mij allerminst een verrassing te noemen, maar dan nog kan ik er niet omheen dat dit boek wel voor 12-jarigen geschreven lijkt. Zo, moest ik even kwijt.

2 Comments:

Blogger Storm said...

Hij is er ook achter, haha :-)

8:00 a.m.  
Blogger Stevie Nixed said...

Dude, het is POPCORN. Je verwacht toch ook geen champagne met kaviaar als je naar MacDonald's gaat? Dit is voor de *massa* geschreven. Daarenboven vind ik Ballard niet zo WAANZINNIG. De man schrijft ALTIJD over hetzelfde. Hij schrijft goed, dat niet, maar JEZUS er zijn nog andere thema's dan bourgeoisie die op hol slaat. ;-)

11:58 a.m.  

Een reactie posten

<< Home