vrijdag, januari 21, 2005

Transmat Links

Leuk toch? Dat het label van Mathew Jonson vernoemd is naar mijn allerfavorietste technonummer. Daarom vandaag toch maar even twee Transmats uit de kast getrokken.

Eerst Rhythim Is Rhythim met zijn uitgesponnen, immer opbouwende 'The Beginning'. Zo rijk deze muziek is. Zo relevant ook nog vandaag. En met zo'n beperkte middelen. [hoewel, kan je Derrick May met 'beperkte middelen' associëren?] Zo onbegrensd, zo tegelijk stads en universeel. Toch: zonder stad geen techno. Zou je techno gaan maken in de wijdse velden en prairies?

Daarna 'From Beyond' van Psyche, Carl Craig's allereerste. Mocht ik één electronische plaat naar een onbewoond eiland mogen meenemen, dan zou ik hard twijfelen tussen deze en de Wrap Me in Its Arms EP op Retroactive. Een plaat die in mij altijd een gevoel van diepe liefde doet ontstaan. Pure sex. Hoe zou dat eruit zien, Sex from Beyond? [herinner me een mix-cd van Dimitri waar dit opstond samen met Virgo's 'Under You', Ron Trents 'Altered States' en Alec Empire's Suecide]

1 Comments:

Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Pastorale techno bestaat wel degelijk hoor. Neem de afslag richting Keulen en vraag dan bijvoorbeeld naar Gas.

4:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home