maandag, januari 17, 2005

Shoppers of the World Unite

Deze maand komt er maar geen eind aan het shoppen. Was na een waanzinnige vrijdag zodanig van allerlei muziekjes onder de indruk dat ik een bezoek aan de platenwinkel toch weer niet kon vermijden. De oogst:

Tik & Tok - Tik & Tok EP [Rephlex]
Waanzinnige electro-6-tracker. Rephlex blijft een goed adres voor kwaliteits-electronica. [doet me eraan denken dat een vriend van me deze week een nieuwe warp ep van aphex van slsk had geplukt en dat dat verbazend goed klonk, genre s.a.w. vol. 1] Vooral 'Cool Running' gaan we nog terughoren op de hetere dansvloeren. Ook fijn om ook na de Vet Geluid-omwenteling nog eens lo-fi slaapkamerstudio geluid te ontwaren.

Zevolution Serie #1 [Ze]
Mijn kop eraf als Stevie Nixed dit niet te gek vindt. 'Contort Yourself' van Twitch (aka James White) in een overdreven bassy remix van Optimo met op de flip nog twee hete nu wave brokken. Tot mijn grote spijt moet ik vaststellen dat dit vele malen essentiëler is dan de recente LCD.

En nog drie oudere stukken die eindelijk in mijn schoot vielen (ik zeg altijd maar: als je maar lang genoeg wacht komen die goede platen altijd jouw richting uit) :

Luciano & Mathew Jonson - Alpine Rocket [Perlon]
Dit is zóóó essentieel!

Gerhard Potuznik - Concorde [Cheap]
Deze was al een paar jaar de missing link die in de reeks sleutelplaten die tussen '94 en '99 bij Cheap werden uitgebracht. Bevat de absoluut essentiële Suicide-vs-Moroder oefening 'Travel On' en is alleen al daarvoor zwaar de moeite waard. Ik kan trouwens aan de avontuurlijke electronica-liefhebber zowat alles wat ooit op Cheap verscheen heet aanbevelen.

Nuspirit Helsinki - Montana Roha Jazz EP [Jazzanova Compost]
Opnieuw een sleutelplaat voor dit label. Zowat het beste dat Nuspirit Helsinki ooit heeft gedaan. Bemerk ook bij mezelf dat ik het geluid van deze, wat doffere persingen verkies boven het Vet Nu-Jazz Geluid van Sonar Kollektiv. Ook weer alleen al de moeite waard voor de jubelende sax van Eero Koivistoinen in 'Love Bossa'.

5 Comments:

Blogger bas said...

hoe heet die nieuwe aphex ep? ben erg benieuwd.

9:22 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

4 nummers, unknown title, spijtig genoeg. zag er ook helemaal niets over op de warp-site. vreemd. was wel cdr.

9:52 p.m.  
Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Altijd uitkijken met Aphex trax op SLSK. Veel fakes.

Alpine Rocket is inderdaad subliem. Belangrijke reden waarom ik zo teleurgesteld was in dat album van Luciano. Ik had meer van dit soort dingen verwacht en niet van dat gereutel met smurfenstemmen.

10:08 p.m.  
Blogger Manic Inventor said...

dat is gans ende volledig den waarheid! ik begrijp ook niet dat de a&r's niet weten te snijden in een plaat ipv het zoveelste langspelende opus aan cd of dubbel vinyl prijs te geven. in de meeste gevallen blijkt dan dat een vette 12-inch wel had volstaan. die afx leek me wel degelijk véridique trouwens. zullen zien. ik zal hem wel eens uploaden als mijn uploadlimiet opnieuw wat gedaald is ;-)

10:21 p.m.  
Blogger Stevie Nixed said...

Kontort Urself? Must download NOW. Spijtig genoeg een Mac Daddy en ik ben te dom om Slsk te installeren met Unix. :-((((((((

12:20 p.m.  

Een reactie posten

<< Home