zaterdag, januari 15, 2005

R'dam

Toch fijn dat je zomaar tijdens het wandelen opeens op een Clone-shop botst. Kon ik gelijk mijn Carl Craig-achterstand inhalen. 'Elements' en 'Neurotic Behavior' hebben ze nog eens samen op een dikke plak vinyl geperst, terwijl ook zijn mix van Zap Mama's 'Bandy Bandy' mij onverwachts in de schoot viel. En omdat een mens nu eenmaal om de zoveel maanden die ene Tiefschwarz remix toch niet kan vermijden heb ik me maar meteen ook hun remix van 'Bodydub' aangeschaft. Nog een geluk dat ze net aan het sluiten waren, anders waren de financiële gevolgen weer eens niet te overzien geweest. Overigens is Rotterdam zowat de koudste en ongezelligste Nederlandse stad die ik tot nog toe heb bezocht. Jakkes, daar kan je gewoon niet voor de lol gaan wonen.

6 Comments:

Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Dat laatste heb je goed gezien. :) Clone is ongeveer het enigste van waarde dat Rotjeknor ooit heeft geproduceerd.

8:49 p.m.  
Blogger Martijn said...

Het centrumgedeelte waar de winkels zijn is inderdaad een ramp. Maar Rotterdam heeft ook mooie stukken, zoals de de Erasmusburg en Huis Sonneveld bijvoorbeeld. En waar ik woon is het ook best leuk.
Al met al is Rotterdam lelijker dan Amsterdam, Alkmaar of Delft, maar mooier dan Den Helder, Lelystad of Heerlen. En het grote voordeel van Rotterdam op Amsterdam is dat je er veel minder net iets te veel verdienende hippe mensen hebt en veel en veel minder stonede en dronken toeristen.

9:20 p.m.  
Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Het was natuurlijk de goden vezoeken. Ik neem het allemaal terug. :)

1:34 p.m.  
Blogger Martijn said...

Je vergeet dan wel het Rotterdam van het stadhuisplein met zijn Skihut en de Baja Beach Club. Erger dan het Rembrandtplein en meer in het oog springend.

En de hoogtijdagen van Club NL (of NL Lounge oid) en Panama zijn in Amsterdam achter de rug, het besef dat het anders moet leeft wel.

Verder is wel waar dat wat zegt over het meer vooruitstrevend zijn van Rotterdam, maar de culturele basis is beter in Amsterdam. Rotterdam heeft bijvoorbeeld maar vier bioscopen en van het Rotterdams Dagblad word je ook niet echt blij.
En dan hebben we het nog niet gehad over mensen als Pastors en Sorensen die juist dat wilde van Rotterdam proberen te smoren.

10:32 p.m.  
Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Laat staan van Feyenoord. ;)

11:06 p.m.  
Blogger Martijn said...

Zal best, maar af en toe wil je gewoon naar een zwar gesubsidieerde Europese film en die draait dan weer niet in Rotterdam.

8:50 a.m.  

Een reactie posten

<< Home