donderdag, januari 13, 2005

Gentlemen, keep your pants on, please

De Junior Boys dus. Door de bloggemeenschap uitgeroepen tot één van de platen van vorig jaar, doet Last Exit hier bij mij tot nog toe exactement nihil. Bij 'Neon Rider' dacht ik even dat er iets ging gebeuren dat al niet gebeurd was in 90ies IDM-land. En bij 'Under the Sun' dacht ik weer even iets te horen rommelen. Maar daar bleef het bij. Wat een mistroostige stem heeft die jongen ook zeg. Nu ben ik zelf niet altijd het zonnetje in huis, maar deze man zou ik al snel mijn enig overgebleven vuurwapen meegeven, zodat hij zich onder een vervallen brug uit zijn lijden zou kunnen verlossen. Muzikaal valt er al niet veel meer te beleven: dunne electronica die maar niet wil aanzwellen, maar niet tot een resolutie komt, het blijft allemaal maar wat aanzwabberen en gaat na nog eens een keer een flauw-ernstig gezicht opgezet te hebben vervolgens nergens heen.

Voor Cosmic Sandwich van Steve Barnes daarentegen zetten wij de deuren van ons ruimtestation wagenwijd open. Dezelfde rustige stomp die ik ook bij Mathew Jonson en de betere Metro Area aantref voert hier naar magische oorden, weg van de neon en het kunstlicht, op naar de poëzie van het onbekende, het betere in tien minuten onbevangenheid gevat. Er gebeurt niets en toch ben je ergens anders wanneer je wakker wordt. Klaarkomen zonder climax als het ware. Helende house: het bestaat nog.

5 Comments:

Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Ach ja, je kan niet iedereen plezieren. :)

Qua Kosmische Sandwich, zie je wel dat het meevalt. Ik heb inmiddels teveel verhalen gehoord/gelezen van "het is over" om te weten dat het niet de muziek is die minder goed is maar dat de spreker het (even) niet ziet zitten. En dat is niks om je over te schamen, iedereen gaat door zulke fases heen. ;)

Volgende zet: die Luciano y Villalobos rmxs van 'Migracion'. Ik fix het anders wel met die nieuwe handige SLSK optie.

8:44 p.m.  
Blogger bas said...

grappig, die compleet tegenovergestelde reactie op junior boys. ik luisterde hem een paar dagen terug voor het eerst en na de aanvankelijk aarzeling ben ik nu helemaal 'hooked' aan de zoete melancholie. heb verder geen vestand van al die stijlen (retro 80ties, detroit, two-step, whatever), maar ik merk dat de plaat een nogal zalvende uitwerking heeft. heel fijn.

1:03 a.m.  
Blogger rizzx said...

ik heb er ook niks mee. weinig enerverend

1:53 a.m.  
Blogger Stevie Nixed said...

Lees eerst een Lovers Discourse en ga dan terug naar Last Exit. Alhoewel ik het een van de beste platen van 2004 vind, kan ik er NU al niet zoveel meer naar luisteren. Heel raar. Ik heb het heel snel eigen gemaakt.

5:02 p.m.  
Blogger Martijn said...

Saaaaaaaaaai.
Ik zet snel weer mijn Crunk Classics cd op. Die mensen weten tenminste hoe een baslijn te programmeren.

7:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home