donderdag, december 23, 2004

Regressie

Deze week muzikaal in een regressieve bui. Simple Minds (alle elpees voor New Gold Dream), Throbbing Gristle (20 Jazz Funk Greats), Sisters Of Mercy (Alice en Lucretia), het fameuze Nick The Stripper van The Birthday Party (Cave was toen beter), Grotesque van The Fall, Cabaret Voltaire (L21st en Sleepwalking), Kenny Larkin (Tedra), Konk, Liquid Liquid, Morvern Callar soundtrack, Cluster (Zuckerzeit), DAF (5-track ep op Mute), Nick Cave & The Bad Seeds (The Firstborn Is Dead, Cave was toen beter 2), Depeche Mode (Blasphemous Rumours), Big Black (Kerosene) en mijn handen popelen om mijn (weliswaar kleine) Curve-verzameling nog eens uit de kast te trekken. En binnenkort ga ik eens kijken wat ik van Staalplaat feitelijk in huis heb (Na een korte opzoekbeurt in de archieven blijkt dat te zijn: Deutsch Nepal, Esplendor Geometrico, Illusion Of Safety, Nocturnal Emissions (waaronder herinner ik me één die in een rond doosje op een bedje van zout lag/ligt), Rapoon, O Yuki Conjugate en uiteraard Muslimgauze). Neem daar nog bij dat je hoe dan ook door blootstelling aan LCD Soundsystem, Chromeo en het gros van alle vinyl zwemt in de jaren 80-referenties en het lijkt wel alsof je terug in de tijd gezogen wordt.

2 Comments:

Blogger rizzx said...

oh man, er gaat niks boven een stapel klassiekers fris aanschaffen!

1:25 p.m.  
Blogger rizzx said...

wakker worden!!!

9:12 a.m.  

Een reactie posten

<< Home