zondag, december 12, 2004

Grotesque

Ben na enig namedroppen van James Murphy maar eens The Falls Grotesque gaan checken. Lekker jakkerende plaat is dat. En als de man van LCD die stemtoon van Mark E. Smith niet heeft afgekeken, dan weet ik het ook niet meer. En 'Movement' heb ik zelfs een paar keer in andere vorm horen voorbijkomen.

Samengevat: LCD = scheut Kraftwerk+scheut Can+scheut Eno+scheut The Fall, lekker roeren en je krijgt één van de fijnste plaatjes van de laatste tijd.

Wat ik wel enigszins mis op het LCD-debuut is die oer-machinenoise die je op 'Losing My Edge' en 'Yeah Yeah Yeah' wel kon horen. Er wordt gewoon iets minder in het rond geschopt. Maar dat is nauwelijks een minpunt want ik krijg 'Tribulations', 'Daft Punk Is Playing at My House' en 'Disco Infiltrator' (vrijdag nog door Ali Schwarz door de boxen van Petrol gejaagd) al dagen niet meer uit mijn hoofd.

1 Comments:

Blogger rizzx said...

goedzo, zoiets wou ik ook al schrijven. James Murphy zou er trots op zijn een Mark E. Smith wannabee genoemd te worden. echt

12:24 a.m.  

Een reactie posten

<< Home